keskiviikko 23. elokuuta 2017

Burn baby burn

Eilen illalla menin sen verran sekaisin siitä hyvästä jäätelöstä, että unohdin kirjoittaa meidän supermarket käynnistä. Ja siitä millaisia selkeästi geenimanipuloituja vihanneksia täällä kasvaa. Voitte itse ihailla alla olevista kuvista näiden perunoiden ja punasipuleiden kokoa.

Sitten tähän aamuun, mikä valkeni verkkaisesti. Aamupalaksi herkuteltiin eilisestä jäätelömestasta ostettuja suolaisia rinkeli-korppu-hommeleita ja suklaa-croisantteja (ai mikä dieetti?). Sen jälkeen suuntasimme kohti rantatuoleja. Tällä kertaa agendana oli mennä johonkin toiseen paikkaan kuin Krista's. Sukelsimme hieman häpeillen heti rannalla toisena olevan mestan rantatuoleihin, jottei tarvinnut kävellä Krista'sin ohi. Tosin paikan kovaääninen isäntä on heitellyt joka aamu meille ylävitosia vaikka ei ollakaan menty hänen rantatuoleihin, joten oikein mielellään hänen tuoleihin tällä kertaa mentiinkin. Valinta oli ehdottomasti paras siitä syystä, että rantatuoleissa oli myös tyynyt. Kirjan lukeminen on huomattavasti kivempaa hyvässä tuolissa.

Päivä meni siis suurinpiirtein näin: uimista, lukemista, uimista, lukemista ja kaiken keskellä Atte grillasi itseään vieläkin neekerimmäksi. Niin ja oluet rannalla. Kuvan härpäkkeet oli ihanaakin ihanemmat viilentäjät, joiden ansiosta pystyi käymään välillä uimassa ja sai sen jälkeen vielä jääkylmää olutta.

Lounasta käytiin syömässä saman paikan terassilla ja isäntä ei lopulta ottanutkaan meiltä rantatuoleista ollenkaan maksua siitä syystä. Hän istui jopa pöytäämme vähäksi aikaa juttelemaankin sen sijaan, että kailotti koko ajan pelkästään Mr. & Mrs. Finland:sta. Ei siis varmasti käynyt monellekaan epäselväksi mistä maasta ollaan. Hauska tapaus ja mennään varmasti hänen luokseen vielä perjantaina.

Ennen iltaruokailua käytiin heittämässä tutussa Kalypso baarissa ylävitoset eilisiltaisen patun kanssa. Saatiin tälläkin kertaa erinomaista palvelua ja vahvoja drinkkejä. Hellyttävän kasari meininki baarissa ja ihan huippu omistajat.

Ruokailemaan mentiin tänään Pelagos nimiseen ravintolaan, johon oltiin menossa jo kertaalleen aiemmin, mutta silloin päädyttiinkin Alexanderssiin simpukoille. Pelagos oli selkeästi erittäin suosittu ja vilkas ravintola, jossa oli useita etukäteen varattuja pöytiä ja muut pöydät täyttyivät nopeasti. Tilauksia vastaanottava tarjoilija saa erityisesti kehut siitä syystä, että olimme tilaamassa calamaria jonka hän kertoi olevan pakaste. Sen sijaan hän suositteli kuiskaten meille tuoreena löytyviä miekkakalaa, lohta ja baby squideja. Valitsimme molemmat baby squid annokset, joihin tarjoilija lupasi sekä perunoita että kreikkalaista salaattia. Ai niin ja otettiinhan me jälleen rosee viiniä sekä alkupalaksi uuni fetaa filotaikinassa ja jotain pastry rolls juttuja jossa oli juustoa sekä minttua.

Kaikki ruuat olivat ihan mielettömän hyviä. Ja jostain syystä tultiin niin umpi täyteen molemmat, että lähinnä pyörittiin jälkkäri jätskeille Speciaaliin. Tällä kertaa siellä oli niin paljon jengiä sisällä ettei pystynyt ottamaan kuvaa (plus oikeesti olin umpi täysi). Huomenna taas uusi yritys. Nyt nukkumaan, koska huomenna oltava hakemassa vuokra-autoa klo 8:30.